Mä oon onsku ku meille tulee ulospäin aukeevat ovet! Nii-i, sepäs ei olekaan täällä mikään itsestäänselvyys! Täällä on aina tehty sisäänpäin aukeavia ulko-ovia, joiden eteen ei voi laittaa ovimattoa, vaan se on oven ulkopuolella sateessa kastumassa. Siitä sitten vaan lampsitaan kurakengillä sisään taloon. Vaan eipä enää miun kodissa! Ystävänikin täällä poikkeuksellisesti sai kotiinsa ulospäin aukeevan oven vaikka rakennusmestari sanoikin sen olevan ”aivan älytön ajatus koska siihenhän vieraat lyövät päänsä aina”! Kummallisinta oli se että kun sanoin tämän vaatimukseni miehelleni ja puusepälle niin eivät yhtään väittäneet vastaan, vaan jatkoivat keskusteluaan eteenpäin. Mun piti oike keskeyttää ja kysästä että "meinaako tää nyssi sitä et meille todellakin tulee ulospäin aukeeva ovi, vaik siin on päähänlyöntivaara?". Ja niin he lupasvat. Mulla on kyllä pieni pelko että tää on taas sitä miesten "joo-joo"-taktiikkaa, eli riidan välttämiseks sanotaan "kyllä" ja sitten ei tehäkään niin. Onneks tulee puusepät tänään ja oon ite valvomas.