Nyt on ollut pitkä tauko remonttipäiväkirjassa. Viime kirjoituksen jälkeen haahuilin kalassa muutaman päivän, eikä ollut mitään remonttityötä millä olisin voinut kehuskella. Ja sitten mulle alkokin tulee niin paljon remppahommia etten kerennyt blogiin kirjottelemaan.

 

Meillä on nyt lattialaatat joka huoneessa. Keittiössä ja 2 makkarissa on 3 seinää maalattu valkoseks (minä!), ja joka huoneessa se yks kiviseinäks jäävä seinä on ruiskutettu myrkyillä, jottei kivenmuruset putoilis ihan hirveesti joka päivä lattialle.

 

Seuraavana urakkana on 1 makkarin kiviseinän ruiskutus ja 3 seinän hionta ja maalaus. Myös katto siellä pitää maalata. Ja tätä samaa odottaa myös iso olkkarimme. Ja nämä hommat ovat ihan minun omalla työlistallani… Helppo homma jos ei meijän katto ois 4 metrin korkeudessa. Maalaus multa sujuu kun oon sitä harjotellu jo 3 huoneen kanssa, mutta se korkeella kiikkuminen on pelottavaa ja hiostuttavaa – ja erittäin hankalaa.

 

Huomenna on tulossa puusepät viimeistelemään muutama päivä sitten asentamansa puiset sisäovet, plus jotain muuta pientä puuhommaa. Torstaina tulee sähkömies kytkemään johdot ja asentamaan katkasijat joka huoneeseen. Sen jälkeen olenkin ihan issekseni täällä maalaamassa ja hiomassa.

 

Rakennusmiehillä lienee huomenna viimenen työpäivä. Jo tänään niillä oli vähänlaisesti hommia, ja huomiseksi keksittiin väkisin kanalan betonilattian teko. Ja sitten he lopettavatkin meillä. Mutta olen satavarma että vaikkeivat he tulekaan, niin silti teen klo 7:30 joka aamu 2 jääkahvia 3 sokerilla, toiseen maitoa, toiseen ei.

 

Aika käy vähiin koska minun pitäisi matkata Suomeen heinäkuun puolessavälissä. Pakko yrittää saada talo valmiiksi sitä ennen ja muutettua sisäänkin. Jos en oo paikanpäällä siinä vaiheessa kun huonekalut asetellaan ja verhot ripustetaan, niin takuulla mieheni laittaa jääkaapin olkkariin sohvan viereen ja anoppi ripustaa hirveitä ruskea-harmaita verhoja ikkunoihini.

 

Tänään kättäni särkee rajusti. Puusepät asensivat ovet, eivätkä putsanneet lyijykynillä niihin vetämiään viivoja. Olen siis hionut hiekkapaperilla ovia tänään hullun lailla, koska valitsemamme maali on läpinäkyvää. Eli onko se nyt sitten lakkaa vaiko mitäkö? No, sama se. Eikä muuten ihan helposti irtoo lyijykynä puusta! No, nyt on ovet putsattu. Oli tarkotus että maalaan ne huomenna, mutta en nyt sitten voikaan kun remontoidaan kanalaa. Tulee olemaan niin kakkasta hommaa etten ilkiä jättää työmiehiä sinne keskenään, vaan menen sontatalkoisiin mukaan. Ja tietty mun pitää vahtia kanojakin, kun ne rempan takia yhdistetään 2 tarhasta yhdeksi tarhaksi, ja sehän tietää jatkuvia kana- ja kukko-otteluita. Eli juoksen vähän väliä erotuomarina kanatarhassakin huomenna.

 

Vielä siis tämä viikko on ohjelmassa työmiehiä, puuseppiä ja sähkäreitä. Toivon mukaan ens viikolla pääsen rauhassa kapuamaan Tyyristyllerön lailla tikkaille ja maalaamaan kattoamme.

 

Valokuvia tulee pian. Nyt mie en jaksa, mää oon iha naatti!