Maanantaina ku puusepät tuli, putos multa katon sijaan maa jalkojen alta. Niitä tuli 2 hemmoo, toinen uus naama, jonka luulin olevan uus apuri. Mutta tää uus kaveri meniki ympäri taloa mitan kanssa. Siinä vaiheessa kun hän ampas makkariin (jonne olin piilottanut pyykkikoriin mahtumattoman pyykkivuoren) mun oli pakko kysästä mitä hän siellä mittailee. Selitti että kun vaihetaan toi katto niin hän mittaa. Mullehan tästä ei ollu taas kerrottu mitään, olin ymmärtänyt että katto remontoidaan vasta ensi vuonna! Aloin kyselee että millonkas tätä kattoa sitten aletaan vaihtaa. Änkytykseni ei johtunut huonosta kreikankielen taidostani vaan lähestyvästä paniikista. Hän innoissaan selitti että siihen ei mee ku 2 viikkoa ja olivat ymmärtäneet että ihan tänä vuonna katto vaihetaan. Kelasin että tää vuos on lopussa eli se meinaa nyt, nyt heti ku oon raahannu takas paikoilleen kaikki kamat, pessy joka ikisen koriste-esineen, pyyhkiny pölyt joka v...n kirjasta ja CD:stä...

Aaarghhh! Onneks oli naapurin rouva just kylässä ja huomas että mun silmät muljahti nurinpäin kun putosin sohvalle ja hän osas rauhotella mua. Tein synnytysvalmennuksen hengitysharjotuksia ja hapuilin tupakkaa vapisevin käsin ja kuuntelin ystävääni: "Meet siks aikaa vaik lomalle Suomeen, kyllä se siitä". Onneks mieheni soitti mulle just kun mulla oli käsi jo matkalaukun kahvassa. Sain kysyttyä rauhallisesti että MILLOIN toi katto vaihetaan. Rivien välistä EHKÄ kuuli "jos se vaihetaan nyt niin minä, kanat, kalkkunat, koirat, kissat ja kilpikonna lähetään nyt heti eikä takas tulla!". Kun hän vastas että "ens keväänä" ni ette usko miten helpottunu olin! Tyhjenin raivosta ku ilmapallo ilmasta! Voi olla että päästin tyhjenevän ilmapallon pieruäänenki, mutten muista, enka välitä!