Päätin antaa itseni nukkua ruhtinaallisesti seitsemään saakka. Mutta varttia vaille oli pakko loikata kerrossängyn yläpedistä vauhdilla alas! Ukkeli kuului olevan suihkussa ja tajusin että on perjantai eli roskapäivä ja roskisauto tulee seiskalta. Ja meillähän roskia kertyy tuhottomasti nyt rempan takia. Seitsemän säkkiä raahasin tielle. Totesin että on se onni että olen täällä kotona rempassa mukana. Jos en olis niin ei noita satoja lankkujen suojamuoveja ois kukaan keränny roskapusseihin, vaan se olis nyt kaikki pitkin meitin pihaa eikä kukaan pystyis liikkumaan minnekään. Siis hyvä minä. Vaikken mikään remonttireiska olekaan niin on mustakin täällä jotain hyötyä!

 

Työmiehet tulivat aamulla ja käsi lipassa näytin mestarille kuinka olin maalannut kaikki ohuet lankut ja kantanut sisään. Aloin sanomaan että nyt haluaisin pienen tauon, jos mahdollista. Hän keskeytti minut ja pläjäytti antaa mulle vapaapäivän tänään, huomenna ja ylihuomenna! Aloin nauramaan ja sanoin että ihan vaan haluisin tunnin verran rauhaa että saisin käytyä perusteellisessa suihkussa ja pestyä nämä puunsuojamaalit pois hiuksistani! No, otetaan nyt vapaa vastaan, sen minkä maltan.

 

Olen menossa suihkuun, mutta siihen täytyy latautua henkisesti. Hiuksissa on vaikka mitä maalausaineita. Ja hiukset ovat pitkät ja paksut. Ja vettähän ei tule suihkustamme paineella kuten kaikissa ihanissa suomalaisissa suihkuissa näyttää olevan vakiotoimintona… Eikä sekään ole varmaa että riittääkö lämmin vesi.