Hyvää uuden vuoden aattoa! Työmiehet toivottivat minulle uudet vuodet jo eilen, "siltä varalta jos eivät tuu, kun voi sataa". Heräsin aamulla varhain ja totesin "Ei sada, tulevat siis. Terve taas keittiö..." Mieheni oli lähdössä töihin ja sanoi mulle etteivät työmiehet varmaan tuu. Minä siihen "Mut eihän tänään sada, kyl ne tulee" Hän vastasi "Niin mut kato vähän asteita, ei oo ku 2 astetta" Enkä taas voinut olla sanomatta "Niin joo... Kun ei oo plus 30 ja aurinkoa ja hula-hula-tyttöjä ympärillä tanssimassa niin eihän töitä VOI tehdä. Kuule, jos tää ois kriteeri ni Suomessa ei ois rakennettu yhen yhtä taloa tähän päivään mennessä" Perinteisen suomalaisen uskomuksen mukaan "Kun 31.12. ajaa partansa ja voitelee kenkänsä, näitä töitä ei tarvitse enää tehdä koko vuonna". Jos tää on verrannollinen mun touhuihin, ni meinannee että mun ei tarvii ens vuonna yhtään kettuilla miehelleni heti aamusta ja mainostaa Suomen ja suomalaisten sisukkuutta ja ahkeruutta, sekä kaikenkaikkista erinomaisuutta, eikö?